KPN lanceert Mine: de nieuwe manier van televisiekijken

Door: Koninklijke Kpn N.v. (mediavoorlichting)  02-05-2006
Trefwoorden: Media, Televisie, Interactieve Televisie

Vandaag lanceert KPN interactieve televisie onder de naam Mine. Met deze innovatieve dienst introduceert KPN een nieuwe manier van televisiekijken waarbij de persoonlijke programmawensen van de kijker centraal staan. Abonnees krijgen met Mine een uitgebreid aanbod aan tv- en radiozenders, films en informatiediensten, die ze gemakkelijk en op ieder gewenst moment kunnen bekijken. Mine wordt aangeboden voor € 19,95 per maand.

Met Mine kan de tv-kijker bij de start kiezen uit ruim 48 tv-kanalen en 60 radiozenders. Voor de zomer wordt dit aanbod uitgebreid tot 60 tv-kanalen en 70 radiozenders. Daarnaast beschikt Mine met ‘Film Direct’ over een videotheek met 300 filmtitels nu en over een maand 500. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met o.a. Warner Bros. en Blockbuster Entertainment Ltd. Eerder al werden de plannen voor een joint venture met Endemol voor de exploitatie en ontwikkelen van content bekend gemaakt.
De komende tijd verwacht KPN samenwerking met nog meer partijen te kunnen aankondigen.
‘Programma Gemist’ is de TV- doorvertaling van de bekende internetdienst www.uitzendinggemist.nl en maakt het mogelijk programma’s van Nederland 1, 2 en 3 tot een maand na uitzending te bekijken. Met de dienst ‘Mijn Info’ krijgen kijkers met één druk op de knop actuele informatie, zoals het weerbericht, het laatste nieuws en filemeldingen in de regio.

Mine (TV over ADSL) zal standaard worden aangeboden in combinatie met een Personal Recorder, waarmee gebruikers tot 100 uur kunnen opnemen en live-tv kunnen pauzeren. Met de Elektronische Programma Gids (EPG) heeft de kijker de beschikking over een direct oproepbaar overzicht van wat er op de tv beschikbaar is. Ook kan hij een herinnering instellen, zodat hij wordt gewaarschuwd als een programma begint.

Nieuwe tv-ervaring
Ludolf Rasterhoff, directeur KPN TV en Media: “We zijn trots op deze nieuwe tv-dienst. Mine is een geheel nieuwe manier van tv beleven. We maken hiermee een einde aan de traditionele, passieve kijkervaring die wordt gekenmerkt door eenrichtingsverkeer. De kijker bepaalt welk programma hij wil zien en wanneer. Met Mine willen we tv-kijken leuker maken, waarbij we denken vanuit de klant.”

Schat aan mogelijkheden
In de loop van 2006 zal het aantal zenders en diensten van Mine worden uitgebreid. Daarnaast worden er vanaf de zomer themapakketten aangeboden. Abonnees op Club TV bijvoorbeeld, ontvangen hiermee exclusieve tv van de drie grootste voetbalclubs van Nederland: Ajax TV, Feyenoord TV en PSV TV. Ook zal Mine samen met Tijdbeeld Media ‘NostalgieNet’ lanceren, waarmee tv- en radioprogramma’s uit het verleden beschikbaar worden. In 2007 maakt Mine het zelfs mogelijk om zelf tv te maken en er op een eigen kanaal naar te kijken. Hiermee wordt televisie kijken nog persoonlijker.

Klantgerichte tv
KPN stelt de persoonlijke wensen van de consument bij de ontwikkeling van Mine centraal. Daarom betrekt KPN de eerste gebruikers actief bij de ontwikkeling van interactieve televisie. De eerste klanten die zich aanmelden voor Mine, kunnen deelnemen aan een klantenplatform. In ruil voor actieve deelname en het geven van hun mening betalen deze klanten geen abonnementskosten.
KPN gebruikt hun ervaringen om de dienst optimaal aan te sluiten op de wensen en behoeften van tv-kijkers. Dit introductieaanbod is geldig tot 1 oktober 2006. Tot die tijd zijn ook de themapakketten en themazenders gratis en kunnen abonnees per maand 20 films gratis bekijken. KPN denkt rond die tijd 10.000 Mine- klanten te hebben.

Vanaf vandaag kunnen klanten zich inschrijven via www.minetv.nl. Mine is direct beschikbaar voor KPN-klanten met Direct ADSL of met een ADSL-abonnement van Planet Internet; vanaf de zomer is Mine verkrijgbaar voor iedereen.

Trefwoorden: Interactieve Televisie, Media, Televisie

Contact Koninklijke Kpn N.v. (mediavoorlichting)

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share