KPN versnelt ontwikkeling van narrowcasting markt door overnames

Door: Koninklijke Kpn N.v. (mediavoorlichting)  10-02-2006
Trefwoorden: Marketing, Narrowcasting

KPN heeft zijn positie op de narrowcasting en 'instore marketing'-markt verstevigd door de overname van drie innovatieve bedrijven op het gebied van narrowcasting: eYe-Display, NN Solutions en QBIX. Ook alle klantcontracten van de bedrijven worden door KPN overgenomen. De definitieve koopovereenkomst is op 9 februari getekend.

Consumenten zijn steeds minder goed te bereiken via de traditionele (massa)media. Zo blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Bond van Adverteerders dat de winkel, in de communicatie tussen producent en consument, een steeds belangrijkere rol gaat spelen. De plaats van aankoop is de plek waar de aankoopbeslissing voor gemiddeld 75% wordt genomen. Narrowcasting – doelgroepmarketing via beeldschermen – biedt bedrijven hiervoor dé oplossing. Bedrijven kunnen hiermee specifieke doelgroepen informeren, beïnvloeden en entertainen op het moment van de aankoopbeslissing. Deze innovatieve vorm van communiceren is bovendien een sfeer- en merkversterkend communicatiemiddel dat bedrijven en organisaties kunnen gebruiken bij hun in- en externe communicatie.

Totaaloplossing
Met KPN hebben bedrijven het gemak van één totaaloplossing op het gebied van narrowcasting, bestaande uit de benodigde communicatie-infrastructuur, randapparatuur, content management, installatie en integraal beheer. KPN kan in samenwerking met partners tevens contentcreatie en contentexploitatie voor zijn rekening nemen.

‘KPN neemt graag een voortrekkersrol waar het gaat om (tele)communicatieontwikkelingen die een grote impact hebben op de samenleving. Dat doen we al bij bijvoorbeeld snel internet voor consumenten, Digitale TV en RFID. En nu ook op het gebied van narrowcasting. De overname van de drie bedrijven past in de ambitie van KPN om marktleider op het gebied van narrowcasting te worden en de volledige ICT-keten te leveren, integreren én beheren: van bedrijfsapplicaties tot en met de onderliggende communicatie-infrastructuur', aldus Henjo Groenewegen, directeur Zakelijke markt van KPN.
'De kracht en de ambitie van KPN gecombineerd met de conceptuele, technische en operationele kennis van deze drie partijen kunnen de markt voor narrowcasting een substantiële versnelling geven', aldus Marcel van Galen, directeur van Qbix.

Trefwoorden: Marketing, Narrowcasting

Contact Koninklijke Kpn N.v. (mediavoorlichting)

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share