Veel mobiele bellers betalen meer dan nodig is

Door: T-mobile  16-01-2006
Trefwoorden: Communicatie, Telefonie, Mobiele Telefonie

Veel mobiele bellers betalen meer dan nodig omdat zij niet elke maand hetzelfde belgedrag vertonen. Uit eigen onderzoek van T-Mobile blijkt bijvoorbeeld dat bijna 1/3 deel van alle mobiele bellers hun maandelijkse bundel regelmatig overschrijdt. Tot nu toe betekende dit dat in de meeste gevallen voor extra belminuten een hoger tarief werd berekend. Met ingang van 16 januari biedt T-Mobile een oplossing voor klanten die niet elke maand hetzelfde aantal minuten bellen, of sms-jes versturen, door de introductie van een nieuw en uniek abonnement.

T-Mobile Flex:
- alle kosten uit één maandbedrag (bellen, sms-en, mms-en, internetten in Nederland en het buitenland);
- gebruikt de beller meer dan het afgesproken maandelijkse bedrag, dan gaan de tarieven voor die hele maand met terugwerkende kracht automatisch omlaag;
- beltegoed dat niet wordt opgemaakt, blijft onbeperkt geldig;
- de klant ontvangt een SMS-bericht zodra hij meer gebruikt dan het afgesproken maandelijkse bedrag, zodat hij weet waar hij aan toe is.

Pim van der Feltz, Marketing Directeur T-Mobile Nederland: 'T-Mobile Flex is het eerste abonnement dat zich aan klanten aanpast, in plaats van andersom. Bel je meer, dan gaan automatisch lagere tarieven gelden, bel je minder dan blijft je beltegoed onbeperkt geldig. Met T-Mobile Flex zit je dus altijd goed. De huidige T-Mobile Relax abonnementen blijven bestaan, en zijn nog steeds erg gunstig voor bellers die elke maand ongeveer hetzelfde aantal minuten bellen. Voor de huidige klanten van T-Mobile verandert er dus niets, maar zij kunnen wél overstappen naar T-Mobile Flex. T-Mobile Flex is er overigens ook voor ondernemers.'

Eenvoud en kostenbeheersing
Uit recent onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat consumenten de keuzemogelijkheden rond mobiele abonnementen te groot vinden. 70 procent geeft aan door de bomen het bos niet te zien. Voor mensen die het vooral belangrijk vinden dat zij - ook als zij een keer meer of minder bellen dan anders - steeds verzekerd zijn van de meest gunstige tarieven en bij wie kostenbeheersing voorop staat, wordt deze keuze eenvoudig. Met T-Mobile Flex betalen zij alle mobiele communicatie uit één maandbedrag en gaan de tarieven voor die hele maand automatisch met terugwerkende kracht omlaag als zij dit maandbedrag overschrijden. Ook als zij een keer minder bellen en beltegoed overhouden, dan hoeven zij zich geen zorgen te
maken: hun beltegoed is onbeperkt houdbaar. Bovendien stuurt T-Mobile deze klanten een sms op het moment dat zij over hun beltegoed heengaan en gaan profiteren van lagere tarieven. Dit zorgt ervoor dat zij direct weten waar zij aan toe zijn en geeft hen de mogelijkheid hun kosten te beheersen, zonder daar verder naar om te hoeven kijken.

Hoe werkt Flex?
T-Mobile Flex is te verkrijgen in zes maandbedragen: 10, 15, 20, 25, 30 en 40 Euro. Een klant heeft bijvoorbeeld een T-Mobile Flex abonnement van 10 Euro. Dat betekent dat bellen binnen Nederland, sms-en en mms-en worden berekend op basis van de tarieven die bij het maandbedrag van 10 Euro horen. Als de klant meer gebruikt dan 10 Euro, ontvangt hij of zij een sms waarin dit wordt aangekondigd. Direct vanaf dat moment wordt alle bovengenoemde communicatie van die maand - dus ook van voordat de 10 Euro grens overschreden werd - doorberekend op basis van de tarieven van het daaropvolgende maandbedrag, in dit geval T-Mobile Flex 15 Euro. Het T-Mobile Flex abonnement past zich dus direct aan het belgedrag aan, zodat elk gebruik tegen het meest voordelige tarief plaatsvindt. T-Mobile Flex werkt direct en automatisch, iedere maand opnieuw. Beltegoed dat niet wordt opgemaakt, blijft onbeperkt geldig.
Naast het reguliere T-Mobile Flex abonnement, bestaat er ook een Sim only-variant voor mensen die tevreden zijn met hun huidige toestel. De tarieven van de Sim only-variant zijn tot 50 procent voordeliger, waardoor men tweemaal zoveel minuten, sms-jes of mms-jes uit het maandbedrag kan halen.

Ook voor de ondernemer
T-Mobile Flex is er ook voor zakelijke gebruikers. Naast alle voordelen van het reguliere T-Mobile Flex abonnement, biedt het T-Mobile Flex voor ondernemers een aantal speciale services. Zo ontvangen zakelijke klanten zonder extra kosten een leentoestel bij verlies, diefstal of een defect en is een tweede simkaart voor de autotelefoon, laptop of pda standaard inbegrepen.
Daarnaast is bellen naar de voicemail binnen Nederland voor T-Mobile Flex Zakelijk abonnees gratis en voor een vast laag bedrag per maand kunnen zij onbeperkt bellen met collega's en alle andere T-Mobile klanten.

Voor bestaande klanten verandert er niets Voor bestaande klanten verandert er in principe niets, zij kunnen hun huidige abonnementen gewoon blijven gebruiken. Maar T-Mobile biedt haar huidige klanten natuurlijk wel de mogelijkheid om over te stappen naar T-Mobile Flex, zowel zakelijke als particuliere klanten. Of dat gunstig is, hangt af van het belgedrag van de klant. Als overigens een bestaande klant van T-Mobile is overgestapt naar T-Mobile Flex, maar daar na 3 maanden niet tevreden over is, dan kan hij weer terug naar zijn oude abonnement.

Trefwoorden: Communicatie, Mobiele Telefonie, Telefonie

Contact T-mobile

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share