Impuls voor Team Healthcare

Impuls voor Team Healthcare van Winkelman En Van Hessen

Door: Winkelman En Van Hessen  12-02-2008
Trefwoorden: Pr, Communicatiestrategie, Communicatievraagstukken

Remco Hofman (46) zal zich met een klein team van specialisten bezighouden met communicatievraagstukken rond geneesmiddelendossiers en de positionering van zorgproducten en instellingen. Aanleiding zijn de ingrijpende veranderingen in de zorgsector zoals de veranderingen op het gebied van vergoedingssystemen, de rol van de zorgverzekeraars, de opmars van de diagnosebehandelingcombinatie (DBC) en de steeds strenger wordende regulering waaraan farmaceutische bedrijven met hun marketingcommunicatie gehouden worden. Ook de mogelijkheden om vergoedingen voor nieuwe producten te krijgen is zeer beperkt. Tezelfdertijd worden zorginstellingen juist geacht zich meer te gaan gedragen als bedrijven en hun instelling te positioneren als consumentenmerk. Om op die veranderingen in te spelen moeten zowel bedrijven als zorginstellingen zich heroriënteren en effectieve communicatiestrategieën zijn daarbij onmisbaar.

“De overstap van industrie naar bureauwereld lijkt wellicht groot, maar is voor mij persoonlijk heel logisch. Met de kennis en ervaring die ik binnen zowel de industrie als tijdens mijn voorzitterschap bij de Nederlandse Vereniging voor Farma Marketeers heb opgedaan ga ik mij binnen Winkelman en Van Hessen richten op public affairs, corporate communicatie en marketing PR. Drie communicatiedisciplines die binnen de industrie nog veel beter uitgediept kunnen worden. Winkelman en Van Hessen wil zich nog nadrukkelijker gaan manifesteren op dat gebied en ik wil graag helpen die ambitie waar te maken,” aldus Remco Hofman.

Over Winkelman en Van Hessen
Winkelman en Van Hessen staat al dertig jaar gerenommeerde klanten met raad en daad terzijde. Het bureau is met 80 medewerkers het grootste onafhankelijke communicatie adviesbureau van Nederland. Winkelman en Van Hessen adviseert publieke en private organisaties vanuit zijn eigen onorthodoxe visie op het vak. In essentie gaat het daarbij om het gebruik van creatieve communicatieprogramma’s voor meetbare resultaten. In 2007 werd Winkelman en Van Hessen door The Holmes Report uitgeroepen tot het beste PR-bureau om voor te werken op het Europese vasteland.

Noot voor de redactie

Voor vragen en opmerkingen over Healthcare kunt u contact opnemen met:

Winkelman en Van Hessen
Remco Hofman
070 - 416 16 37 of 06 - 14 16 70 50
[email protected]

Trefwoorden: Communicatiestrategie, Communicatievraagstukken, Healthcarecommunicatie, Pr,

Contact Winkelman En Van Hessen

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share