E-bizz actie Linde Gas Benelux bevestigt succes digitaal klantportaal

E-bizz actie Linde Gas Benelux bevestigt succes digitaal klantportaal van Linde Gas Benelux

Door: Linde Gas Benelux  23-10-2008
Trefwoorden: Bestellen

Na een facelift van haar site http://www.lindegasonline.nl heeft Linde Gas Benelux met een wedstrijd een extra impuls willen geven aan niet alleen de kwaliteit van de klantgegevens op haar site, maar ook het actieve bestelgedrag. In een actieperiode van circa zes weken werden duizenden klanten die eerder online bestelden middels een wedstrijd getriggerd opnieuw in te loggen om hun contactgegevens te optimaliseren en eveneens binnen die zes weken daadwerkelijk online te bestellen. Daarbij was als incentive een iPod Shuffle te winnen.

Marco van Dorp, eMarketing Officer voor technische en speciale gassen, noemt de actie een succes: ‘Ten eerste was de respons zo’n 20%, wat zeker in de business-to-business niet onaanzienlijk is. Bovendien is sprake van een merkbaar verhoogde inlogactiviteit op ons klantportaal, en een meetbare stijging van de online bestelvolumes. Ook werden binnen de actie mogelijkheden als het actief online opvragen van bijvoorbeeld facturen nog eens extra voor het voetlicht gebracht. Ja, de vooraf geformuleerde doelstellingen zijn wat mij betreft redelijk optimaal gehaald.’

Uiteindelijk gingen de prijzen naar de online klanten de heren Lokate (Bega International), Roelofs (Evers Specials bv), Huibers (Fontijne Grotnes), Bendt (Schmitt Ankers and Chains) en Wellink (Unifour bv), die elk gedurende de actieperiode hun persoonlijke gegevens ge-update hadden én een online bestelling plaatsten.

Opvallend aan het vernieuwde klantportaal is ook de uitgebreide product- en veiligheidsinformatie rondom gassen. Van Dorp stelt, dat in de toekomst de inhoud en de mogelijkheden van lindegasonline.nl op diverse onderdelen nog verder zullen worden uitgebreid.

Trefwoorden: Bestellen