Nieuwe editie ITIL ®, wat betekent dit voor u?

Door: Ultracomp  15-08-2011
Trefwoorden: Training, Itil, Proces Management

 


Het is alweer vier jaar geleden, dat ITIL versie 3 werd geïntroduceerd. Sinds die tijd hebben cursisten, trainers en vakgenoten altijd de mogelijkheid gehad om verbeteringen aan te dragen op de vijf ‘core’ publicaties. Deze zijn door OGC (eigenaar van het ITIL gedachtegoed) verzameld, beoordeeld en doorgevoerd en zal per 29 juli a.s. leiden tot een nieuwe editie van ITIL.

Deze nieuwe editie heeft zich met name gericht op het verbeteren van de leesbaarheid, consistentie, volledigheid en juistheid van de vijf ‘core’ publicaties. De principes en concepten van ITIL zijn overeind gebleven, inhoudelijke verandering zijn miniem. Wat betekent dit allemaal voor u?

  • U hoeft niet tot de volgende editie te wachten met het volgen of plannen van de huidige ITIL trainingen, omdat inhoudelijk weinig is veranderd;
  • Tot 1 januari 2011 brengt APMG zogenaamde ‘hybride’ examens uit, dit zijn examens die gedaan kunnen worden door deelnemers die een ITIL training of o.b.v. editie 2007 of o.b.v. editie 2011 hebben gevolgd;
  • De waarde van eerdere versies en/of edities van uw ITIL certificaten blijft behouden;
  • Het is een nieuwe editie en GEEN nieuwe versie, daarom zullen er geen overbruggings / ‘bridging’ trainingen nodig zijn;
  • Formeel zal deze editie ITIL editie 2011 genoemd worden, hiermee komen versieaanduidingen (versie 2 en versie 3) te vervallen.


Wij staan uiteraard ook klaar voor advies als u vragen heeft. U kunt ons bereiken op 0182-622255 of via .

Trefwoorden: in company, Itil, Itil V3 Capability, Itil V3 Foundation Training, ITIL v3 Intermediate Capability Operational Support and Analyses, ITIL v3 Intermediate Capability Plan Protect & Optimize, ITIL v3 Intermediate Capability Release Control & Validation, ITIL v3 Intermediate Capability Service Offerings & Agreement, ITIL v3 Intermediate Lifecycle Continual Service Improvement, ITIL v3 Intermediate Lifecycle Service Design, ITIL v3 Intermediate Lifecycle Service Operations, ITIL v3 Intermediate Lifecycle Service Strategy, ITIL v3 Intermediate Lifecycle Service Transition, ITIL v3 Managing Across the Lifecycle, Itil V3 Trainingen, Keurmerk Opleidingsinstituten, Management Trainingen, Proces Management, Proces Management Trainingen, Service Design, Service Operations, Service Strategy, Service Transition, Training, Ultracomp,