Uw eigen foto op wenskaarten en postzegels

Door: diz informatiezuilen  11-01-2007
Trefwoorden: Kiosk, Zuilen, Diz

Nicole Edens, verkoopmanager bij diz, legt uit: “TNT Post en de Postbank zijn in samenwerking met de Postkantoren bezig met een landelijke proef voor nieuwe winkelconcepten. Hierbij worden onder andere winkels geopend met uitsluitend Postbankproducten en –diensten, alsmede winkels die exclusief gericht zijn op postzaken. Deze postwinkels springen in op de veranderende wensen van klanten in grote steden. De consument van nu wil snel geholpen worden en veel zélf doen. Vandaar dat een deel van de vaste handelingen is omgezet van bediening in zelfbediening, wat zorgt voor kortere wachttijden. Zo staan er in de postwinkel automaten waar men zelf producten als enveloppen en postzegels uit kan halen en betalen. Die wens van TNT Post tot meer zelfservice, sluit naadloos aan bij de mogelijkheden die de zuilen van diz bieden”, vertelt Edens.

Samenwerken
TNT Post wist diz dan ook al snel te vinden. Deze betrok partner IKIO bij de ontwikkeling. IKIO levert zelfservice concepten die het mogelijk maken om producten te bekijken, bestellen en betalen. Daarbij zorgt het bedrijf desgewenst voor de infrastructuur of betalingssoftware, maar kan het ook de totale applicatie bouwen. Edens: “We werken al langere tijd succesvol samen met IKIO en zij zijn dé partij als het gaat om het goed neerzetten van een zelfservice kiosk met betaalfaciliteiten.” Martin Rep (mede-eigenaar IKIO): “De goede samenwerking zorgt er bovendien voor, dat we een totaalproduct leveren dat de nieuwste technische mogelijkheden combineert met een strakke vormgeving.“

Twee units
Het TNT Post-meubel heeft twee units. Met de unit voor internetdiensten kunnen klanten en medewerkers in een afgeschermde omgeving gebruikmaken van de online diensten van TNT Post. De andere verkoopunit zorgt ervoor dat gebruikers postzegelvellen met eigen afbeelding kunnen afdrukken. Ook kan de consument met deze unit wenskaarten met eigen opdruk maken en foto’s afdrukken. De producten kunnen met chipknip of PIN worden betaald en rollen direct uit het apparaat. En dat alles op eenvoudige wijze. Rep: “Gebruikers vinden het TNT Post-meubel makkelijk te gebruiken. En zo hoort het ook; een zelfbedieningssysteem moet je niet hoeven uitleggen.” De unit wordt sinds de plaatsing dan ook enthousiast en veel gebruikt. Gisteren kwam ik toevallig de eerste velletjes zelfgemaakte postzegels op eBay tegen”, vertelt hij.

Groeiende mogelijkheden
diz en IKIO leveren vaak zelfservice kiosken in standaard­uitvoeringen, welke snel aangepast kunnen worden aan de wensen van de klant. Inmiddels is er een aardig menu van standaard –veelal multimedia– applicaties voor deze kiosken beschikbaar. Dit zijn onder meer: het opwaarderen van beltegoed voor de telefoon, het direct afdrukken van digitale foto’s, het downloaden van muziek op een media player, het bestellen van schilderijen en andere producten voorzien van je eigen foto, het kopen van ringtones, het bestellen van cd’s & dvd’s en het kopen van allerhande tickets. Vaak worden specifieke wensen van de klant in rap tempo als additionele applicaties op de kiosk toegevoegd.
Supermarkten als Albert Heijn, C1000, Super de Boer en SPAR, alsmede het Mondriaan College en theaters, maken op dit moment al gebruik van de zelfservice kiosk. Doordat diz en IKIO voortdurend inspelen op de wensen uit de markt en de voortschrijdende technologische mogelijkheden, blijven de mogelijkheden voor informatiezuilen en zelfservice kiosken groeien.

In de brievenbus
Nu de proef met het TNT-Postmeubel in Nijmegen goed bevalt, krijgen nog vier postwinkels eenzelfde zuil. Aansluitend is het plan om in alle postwinkels in Nederland een dergelijke multimediazuil met zelfbediening te plaatsen. Vindt u dus binnenkort een bijzondere kaart of een brief met een unieke postzegel in uw brievenbus, dan weet u hoe dat kan…

Noot voor de redactie:
De digitale informatiezuilen van diz worden gebruikt door overheden, instellingen, winkels en bedrijfsleven. Voor meer informatie, een interview of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Corine van Donselaar tel. (079) 362 40 40 . Ook kunt u uw vragen mailen naar: [email protected] Digitale informatie vindt u op www.diz.nl.

Trefwoorden: Diz, Kiosk, Multimediazuil, Zuilen

Contact diz informatiezuilen

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share